Miranda NG Official Community Forum
Other languages speaking Miranda NG users => Polski => Topic started by: szania on 12 01 2020, 12:00:31
-
Po aktualizacji Miranda nie może otworzyć bazy. Twierdzi, że baza jest w nieznanym formacie. :'( :'( :'(
Co mam zrobić ???
-
Jak widzę z informacji zamieszczone w najnowszych wiadomościach, to taki problem może wynikać w przypadku gdy baza(profil) były założone w dość dawno przy użyciu wtyczki która obecnie to obsługuje. To co podają co można spróbować zrobić to podmienić na stare wersje wtyczek z \Miranda root\Plugin Updates\Backups, następnie wejść na swój profil, skompaktować bazę z menu głównego (Baza\Kompaktuj - czy jakoś tak, nie wiem jak to w polskim tłumaczeniu jest zrobione), następnie utworzyć sobie kopię zapasową profilu i spróbować zaktualizować.
A kopie zapasowe dobrze jest robić z automatu na bazie dziennej przy użyciu dedykowanej wtyczki.
-
Dzięki za podpowiedź. Cofnęłam się o kilka aktualizacji do tyłu (czyli również stare profile ) , skompaktowałam bazę i przy okazji zmieniłam profil aktualizacji - wróciłam do stabilnej wersji . Działa. Aktualizacja przeszła poprawnie :) :) :)